پوشت

پوشت یکی از محبوب ترین اکسسوری های تزیینی مردانه است که نسبت به بقیه اکسسوری ها به آن کمتر پرداخته شده اما این اکسسوری کوچک به اندازه عطر و کراوات و ساعت و یا بیشتر از آن ها مهم است و همینطور غیر قابل اغماض . اگر شما بتوانید به خوبی از این اکسسوری تزیینی استفاده کنید و بدانید که آن را چگونه به صورت صحیح تا کرده و در جیب خود قرار دهید خواهید دانست که هیچ محدودیتی برای استفاده از آن در مراسم ها و موقعیت های مختلف نخواهد داشت.

 

در ست کردن پوشت و استفاده از آن باید قوانین و اصولی  را رعایت کنید که در ادامه به آن ها  خواهیم پرداخت.

 

در انتخاب رنگ پوشت سعی نکنید آن را نزدیک به رنگ کت و شلوار خود انتخاب کنید . یعنی ترجیحا در یک تناژ رنگی نباشند تا با تضاد رنگی چشم گیر شود.  می توانید برای جذابیت هر چه تمام تر  آن را به صورت ساده و کلاسیک تا بزنید و در جیب کت خود قرار دهید . اگر بخواهید کمی جسورانه تر عمل کنید میتوانید در انتخاب طرح و رنگ پوشت خود به رنگ های دیگر اما نه متضاد و طرح های ساده و مینیمال مانند طرح های حاشیه دار و راه راه  نیز فکر کنید .

پوشت های تک رنگ را باید با کت و شلوار خاکستری و مشکی استفاده کنید . اگر کت و شلوارتان به رنگ سرمه ای یا آبی نفتی  است پوشتی با خال های ریز قرمز یا سفید نیز بسیار مناسب آن است .

 

دستمال جیبی تزیینی سفید رنگ

 

رسمی ترین و کلاسیک ترین پوشت ، رنگ سفید آن است. این پوشت را می توان در جلسات و میهمانی های رسمی استفاده کرد.

 

ست کردن پوشت با کراوات الزامی است ؟

 

شاید فکر کنید که ست کردن پوشت و کراوات هم مانند کیف و کفش است . اما اینگونه نیست . اگر سوالی برای شما پیش آمده مبنی بر اینکه آیا پوشت باید با کراوات ست باشد اما خیر نیازی نیست که این دو با هم ست باشند . زیرا وظیفه آن ها متفاوت است . پوشت به عنوان یک اکسسوری وظیفه دارد هارمونی را در استایل شما ایجاد کرده و به تعادل برساند . پوشت میتواند با ایجاد هماهنگی و ریتم در تمام قسمت های لباس شما ایجاد کند و باعث چرخش نگاه در استایل شما بشود . هم چنین با ایجاد کنتراست متضاد یا رنگی نیز به استایل شما تعادل ببخشد . پیشنهاد می کنیم که اگر میخواهید قدرت رقابت دیگران را در استایل رسمی کاهش دهید خوب است که از پوشت و کراوات ست یا حتی مشابه استفاده نکنید .

پوشت و طرح و نقش آن و حتی نحوه تا زدن آن اثر بسیاری زیادی بر روی استایل شما دارد . پس لازم است که تمامی قوانین در مورد پوشت را بدانید و به آن ها عمل کنید .

اکسسوری ها فقط جنبه زیبایی ندارند و در استایل شما اضافه محسوب نمیشوند . بلکه شکل نهایی استایل شما را خلق میکنند و شما باید با کمک آن ها ظاهری یکسان و هماهنگ و بدون نقص برای خود بسازید . به عنوان مثال یک کت و سرمه ای را در نظر بگیرید به همراه یک پیراهن راه راه آبی کمرنگ !

 

برای ترکیب  اکسسوری ها چه طرح و رنگی مناسب است ؟

 

پیشنهاد ما یک کراوات زرد آبی و یک پوشت زرد روشن است . زمانی که میخواهید لباس های خود را با یکدیگر ست کنید . باید میزان رسمی و غیر رسمی بودن آن را اندازه بگیرید .

به یاد داشته باشید که انتخاب پیراهن مردانه اول انتخاب کت و شلوار مرحله  دوم و به ترتیب انتخاب کراوات و پوشت چهارمین عنصری است که رنگ آن با رنگ کراوات باید در تضاد باشد اما هارمونیک باشد .

اما آنچه در انتخاب پوشت بسیار مهم است طرح کت است . طرح کت هرچه ساده تر باشد قدرت انتخاب شما در پسندیدن پوشت های طرح دار بالاتر خواهد رفت .

قانون انتخاب طرح معکوس بین کت و پوشت در پیراهن هم صادق است . وقتی پیراهن رنگی یا طرحدار است  خوب است یک پوشت ساده در تناژ رنگی انتخاب کنید . همینطور اگر قرار است در یک میهمانی از کتی ساده و سرمه ای یا خاکستری استفاده کنید . با دست و دلبازی میتوانید دستمال جیبی رنگی و طرح دار شلوغ با کت وشلواری هم سطح را انتخاب کنید . کت و شلوار با رنگ خنثی اینجا اهمیت خود را نشان میدهد . و قدرت ترکیب پذیری خود را به نمایش میگذارد .

اما خاص ترین رنگ و طرح در پوشت متعلق به رنگ مشکی است . علت آن هم این است که انتخاب افرد خاص است .

اگر کت و شلوار شما مشکی است و رنگ پوشتی که انتخاب کرده اید مشکی است بهتر است جنس پوشت از ساتن و پارچه های براق باشد . اینگونه مشکل دیده نشدن پوشت نیز حل خواهد شد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۹
صادق قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی